top of page



2 pojkar söker dig
Uppfödarens egna ord: Glissdoes Saint-Dizier - 12v, trygg och full av potential Nu söker denna charmiga hanvalp sitt eget kärleksfulla hem. Han är välutvecklad för åldern och visar redan många fina egenskaper som gör honom mycket lovande för framtiden. Han är social, nyfiken och trygg liten kille med härlig personlighet och ett vänligt temperament. En valp som gärna utforskar sin omgivning men söker samtidigt kontakt och uppskattar närhet. Exteriört är han välbyggd med ett ti

Kennel Shebrie's
9 juni1 min läsning


BPH
Så kom den då, dagen D, den vi bokat för att gå BPH med hela F-Kullen Jag är så glad och stolt över att dom alla ville komma och dök upp när dagen kom. Av 5 så genomförde 4 st BPH med skott, alla skottfasta. Den 5:e bröt en bit in på banan, den glada trygga sociala killen som startade hade denna dag svårt att hantera den obehagliga typen som plötligt for upp framför näsan. Oavsett är jag glad och stolt över alla deltagare! ❤️ Vi fick en härlig dag med lagom väder. Med fikako

Kennel Shebrie's
8 juni1 min läsning


Alla har flyttat
Så har den stora flyttveckan passerat. Veterinärbesiktningen gick galant, alla valpar fick en stämpel i baken med ett stort OK. Veterinären var förtjust i de små och tyckte att dom var exceptionellt trevliga valpar. så roligt. Dom skötte sig galant. Trygga valpar som inte tyckte vaccination och chip var ett dugg att oja sig över. Så roligt också att deras "farmor" var på besök över dagen och hade med sig presenter till de små. 🩷 Dagen efter veterinärbesiktning , på 8 veckors

Kennel Shebrie's
28 maj2 min läsning


Måndag, tisdag,onsdag...
Oj så kom då sista veckan, på onsdag är de 8v och de små börjar flytta. Även om det är mycket jobb och ganska intensivt så börjar det kännas i magtrakten att snart är dom utflugna. Det känns dock bra i hjärtat med alla de familjer som just nu väntar på att få hämta sin lilla 4-benta kompis. Ännu är det bråda dagar här. Igår var vi hos bästa Elenore och engagerade nästan hela hennes familj för att försöka få till foto på de 8 små galningarna! Man kunde tänka sig att dom skulle

Kennel Shebrie's
18 maj2 min läsning


Tiden bara spriiiinger iväg....
Det slog mig i går kväll att det bara var 10 dagar till leverans av dessa godingar. Idag endast 9 dagar. Det är inte klokt så snabbt det gått. Men nu märker man på dom att det börjar bli dags att flytta till sina egna familjer. Så mycket som jag älskar att se dom utvecklas från små marsvin till alldeles egna individer med olika personlighet. Det kommer garanterat bli tomt här i huset. Jag saknar fortfarande en fodervärd till min egen tik Majsan, men det dyker väl upp. Nu är v

Kennel Shebrie's
11 maj1 min läsning


Det där med ödet...
Frankie har flyttat. Han är djupt saknad men har det så toppen. Och det värmer våra hjärtan så otroligt Jag fick ett samtal, ett samtal om ett par som ville komma och hälsa på och kanske köpa en tikvalp. Sagt och gjort, paret kom långt innan valparna var födda. Klev rakt in i vårt hem och satte sig på golvet, tillsammans med hundarna. 💙 Frankie placerade sig i knä på mannen i huset. Det var som om det skapades ett omedelbart band mellan dom. Hur det var så bestämde dom sig f

Kennel Shebrie's
4 maj2 min läsning


Snart 4v
Alla valpar är reserverade De små marsvinen växer och blir mer och mer personligheter. Busar och leker med varandra. Tänder på gång så snart blir det jobbigt att vara en digivande mamma. Vi har haft besök av valpköpare i helgen och idag. Vilka underbara människor, det känns så bra i hjärtat. Valet av tik (och hane) till mig själv är beslut jag ska ta framöver. Angenämt beslut, men det gör att andra får vänta lite på att få besked. Det börjar bli dags att skicka in registrerin

Kennel Shebrie's
20 apr.1 min läsning


Wow vilken dag...
I helgen har Mira (Shebrie's Fabled Glory) varit på utställning med matte Annika. I går lördag äntrade dom ringen på en inofficiell utställning där Mira sprallade i ringen. :-) Fin fin kritik och ett BIM blev det då. Idag åkte dom på en officiell utställning där också kritiken var väldigt fin. Och den sprallande Mira var lite lugnare, men såååå glad. Älskar hundar som är glada i ringen. Så bra jobbat Annika, nu har ni gjort debuten. Bara jobba på och ut där igen. :-) I Norge,

Kennel Shebrie's
12 apr.2 min läsning


Godingarna 10 dagar
Idag är dessa godingar 10 dagar och fulla av liv. Mamman och de små mår prima och det donas, tvättas och matas. De andra hundarna är väldigt nyfikna på de små, men mamman i fråga tillåter inga besök av 4-benta ännu.

Kennel Shebrie's
4 apr.1 min läsning


Nu är dom här...❤️
De små föddes den 25 Mars i flygande fläng. Mamma Daisy var så duktig. Nu har det gått några dagar och vi ser att alla går upp i vikt fint och har gjort redan från start. Det tittade ut 8 st livliga små, 5 hanar (2 Svart/Vita, 3 Svart/Grå) och 3 tikar (2 Svart/Vita, 1 Svart/Grå) Några hanar söker ännu sitt eget hem. Möjligen söker vi en aktiv fodervärd tik eller om vi säljer med bibehållen avelsrätt Hör av dig om du har frågor om de små och stora. :-) Vi söker också en famil

Kennel Shebrie's
29 mars1 min läsning


HD/ED Resultat samt valpar
I morse kom röntgen resultatet på den 1:a röntgade i F-kullen. Yuffie-Buff-Buff HD A/A, ED 0/0, så skönt. Vi tog blodprov och skickade iväg också för DNA testet gPRA. F-kullens pappa är bärare av gPRA, Daisy är fri så då behöver vi testa de som eventuellt ska gå i avel i framtiden. Idag ser det dessutom ut som att valpning kanske är på G. Jag återkommer om detta. Vi väntar spänt!

Kennel Shebrie's
25 mars1 min läsning


F-gänget 1 år gamla
Frasse, Chewie, Mira, Humlan, Yuffie 1 år Så blev dom 1 år, F-gänget. Så mysigt det var att ha dom. Och så fina familjer dom kom till. Ren och skär lycka! iNu stundar HD och AD röntgen och i Sommar har vi bokat BPH för hela gänget. Det ska bli så spännande och roligt. Tack alla för att ni tar så väl hand om era fyrbentingar! ♥️

Kennel Shebrie's
19 mars1 min läsning


Tjock mage
Nya hemsidan är uppe äntligen. Jobbat på den länge nu. Startat om ett antal gånger, men är tvungen att till slut inse att jag inte kan sitta och knåpa dag efter dag. Daisy är rund om magen och puffar och stånkar. Nästan 2v kvar till dagen D och vi är så nyfikna på vad som döljer sig i den tjocka magen.

Kennel Shebrie's
17 mars1 min läsning


G-Kullen bakas
Så var då ultraljudet gjort och det visade att det växer små hundvalpar därinne. Antalet kan vi endast gissa. Ultraljudande veterinär trodde 5 st. Nu fortsätter den långa väntan tills dagen kommer då de små tar sig ut. Slutet på V13 eller början V14 är det dags med leverans 8v senare. G-Kull

Kennel Shebrie's
23 feb.1 min läsning


Välkommen till min nya "Hänt i Veckan"
Jag håller på att lära mig hur denna sida fungerar men snart ska jag väl ha den up and running ordentligt.

Kennel Shebrie's
22 feb.1 min läsning
Hänt i Veckan
bottom of page
